stat4u

Przeglądy serwisowe

Każdy system elektroniczny powinien podlegać cyklicznym przeglądom serwisowym. Nie ważne, czy jest to system informatyczny, audiowizualny czy np. alarmowy. Najogólniej mówiąc, regularne serwisowanie zapewnia długowieczność i optymalną kulturę pracy zestawu oraz zmniejsza ryzyko powstawania poważnych awarii poszczególnych urządzeń Systemu.

Teoretycznie, każdy Użytkownik powinien pamiętać, by co jakiś czas wezwać serwisanta. Przedział czasowy to, oczywiście, sprawa umowna... Częściej powinny podlegać serwisowaniu systemy bardzo obciążone pracą, znacznie rzadziej te, z których korzysta się okazjonalnie. Tyle teorii, natomiast w praktyce częstym (jeśli nie nagminnym) zjawiskiem jest zlecanie usługi serwisowej dopiero w momencie, gdy faktycznie mamy do czynienia z usterką.

Do usunięcia drobnych i powszechnie występujących niedomagań serwisant zazwyczaj jest przygotowany, natomiast bywają sytuacje gdy konieczny jest drugi przyjazd i wykonanie prac, bądź montaż (wymiana) urządzeń nie uwzględnionych w wycenie serwisowej. Wówczas mamy do czynienia z trybem usuwania awarii.

Zdajemy sobie sprawę, że wykonywanie serwisu sal konferencyjnych lub dydaktycznych w godzinach pracy często stanowi duże utrudnienie dla Zlecającego, dlatego staramy się działać elastycznie. Czynności serwisowe mogą być wykonywane w godzinach popołudniowych, wieczornych, a nawet nocnych.

 


Artykuły powiązane:

- Przeglądy serwisowe projektorów i wymiana lamp

- Przeglądy serwisowe zestawów interaktywnych

- Kalkulacja kosztów dojazdu do klienta